Saturday 5 September 2015

I Kumang Nyera

Aku deka nusi ensera orang di Panggau Libau
Lendat dibiau daun pisang
Aku deka niu ensera orang di Selaku Munju
Aku bekanaka ensera orang Nanga Wong Nugga
Kupan naga bias nyawa enda alah tipang
Aku ngerintai ka pengawa orang di Tinting Panjai
Nya alai enda aku madah layu ilang laya
Semengat aku udah dikurung Manang Kemara
Dalam benda menaga bujang
Enda ku luya ilang besi
Semengat aku udah disimpan Manang Menani
Dalam guci celum ngemelang
Leka ensera ke betansang di nyawa
Baruh rang
Bisi sekali kenu Kumang bisi mantaika
Serebana diri ngagai laki iya
Keling Gerasi Nading Bujang Berani Kempang
Iya serebana laban ensepi tubuh diri
Tak asai ke bisi nyelai berubah mansang
Iya serebana laban ensepi tubuh diri
Tak asai ke bisi nyelai berasai nyegang
De…ambai
Nama-nama mih kebuah tubuh aku tak lain asai
Isi aku tak bangat nyelai enda nyamai de… keling
Nama-nama mih kebuah iya kini amang
Sekumbang kandang bulan keleman
Nyawa ku tak gila anga enda sekeruan-ruan
Tetenguk deka ngulam asam pelam pelenguk
Sekumbang kandang bulan mingkai
Nyawa aku tak gila meraya kemai-kemau
Tetenguk deka makai asam binjai
Ke betangkai merunda panjai mansang
Nyawa aku tak gila meraya udu meradang
Tetenguk deka makai asam kumbang
Ke betaking lentur nunduk
Ukai nya nadai buah asam di menua kitai
Tang nadai siti ulih ngemantupka penenguk nyawa aku
Uji meh dik Keling nguji ngigaka aku
Buah asam nya pia ku Kumang meraya
Enti munyi nya kada enda deka betubuh
Dek tu kumang dua orang
Kada enda deka nyera dik tu kumang, betambah mansang
Entah meh keeling pia ku Kumang ga nyaut
Au… enti dik tetenguk deka makai buah asam nya
Ka pan aku enda limping ngelengka ka pengawa
Lalu ngiga utai nya ke nuan
Tang naka ke ditemu aku di menua kitai ditu
Nadai aku kala meda buah asam ti bansa nya
Pia mega diatu maya musim kelelang nadai buah
Enti aku mindah aku tentu deka nuju menua jauh
Kenu ku cerita ti ditusi sida niang apai
Semina orang ti diau di Tisi Langit baka lilit
Orang di Oenunjang Tangga Bintang
Nya orang ti ngembuan pun asam ti diseraka nuan nya
Agi mega orang ke mangkang pun asam nya
Ending orang ke ukai orang ke sepemakai
Ke sepenemuai enggau kitai
Di rantu jalai kin tentu aku deka betempuh
Enggau mayuh macham penanggul
Aku deka betemu enggau mayuh macam penekul
Aku arapka nuan sabar meh nganti pemulai aku
Sereta selalu besampi pengelikun aku
Sekumbang ke nujah menua orang pia ku Keling
Enti ulih rumban anang mih nuan ngerindang diri
Ku irau ati enggaika anak tua puni sera
Enti anak kitai puni sera iya tau ada menawa
Ada senika timpang pendiau
Nadai penyadi-nyadi enti iya enti enda sebaka
Enggau pendiau anak orang bukai
Pia ku timbal Kumang diau dia
Au meh sulu sepenyampat bulih buah asam nya
Ngenyampat nya mega aku nguji mulai ka diri
Aku enggai gi rindang diri sebelah menua orang
Kebata pengawa enggi aku di rumah ditu
Nyau bereba minta kereja
Kebata pengiruh enggi aku ditu
Nyau penuh nguan menua pia ku Keling
Udah nya dia lalu Keling madahka petunggal iya
Laja Lau Mua Penyampu Leka Igi Balang
Ke diau di bilik sepiak
Aku tu ngiruh nuan buat
Enti dek ulih limping aku deka mai nuan
Bejalai ngagai menua bukai
Mai nuan belelang ngagai menua orang
Mai nuan enggau aku ngiga buah asam buat
 Buah pelam pelengok asam binjai
Ke betangkai merundai panjai tampok
Aku deka mai nuan ngiga buah asam kumbang
Ke disera ka ika nuan
Aku enda nyamai bejalai Kediri
Enti nuan mai bejalai
Enggau nuan mega aku buat
Pengawa ke serarih bereba nya enda alah tunda
Pengiruh ke serarih mayuh nya buat
Enda alah keibuh pia ku timbale Laja
Udah nya lalu dipadahka Keling mega petunggal iya
Bungai Nuing Manuk biring enseriban arang enggau Pungga
Lebuh udah datai ba ruai sida Keling
Nyau enggai laun nanya mih Bungai Nuing
Nama utai ke dibai nuan kerandauka kitai buat
Nama utai ke dibai nuan tiu kitai empat tu dih
Nama utai ke dibai nuan kenang kitai empat dih
Tanya bungai Nuing
Kami duai buat tu madahka seduai
Laban madahka diri deka belelang
Ngagai menua orang
Deka bejalai ngagai menua bukai
Laban deka ngiga buah ti diseraka ika nuan
Sekumbang tinggal kami duai mindah ari rumah
Seduai dik meh dikarapka kami duai tu
Ngempung perabung nanggam pemetung di rumah
Seduai nguluka nembiak kitai turun
Nguluka sida mantun ngulu ka sida bumai
Ngulu ka sida empalai
Enti indu anembiak kitai serumah bisi suntuk
Bisi sendat bisi sakit bisi lengit
Seduai dek meh dikarapka kami duai nulung nyukung sida
Enti nembiak bisi betelisih penemu bisi salah jaku
Enti laya semina mesai tunjuk mesai tumpuk
Anang meri iya beregaka manuk, berega ka besi
Pia mih ku Keling
Ngelalau Bungai Nuing sedua Pungga
Ma udah dipanggaika ngagai tandan bau
Alah enggau enda, enggai mih seduai iya
Enda nguji ngema nya
Lalu ku saut Bungai Nuing
Nuan udah nyerahka kuasa ngagai kami duai
Enggau naka ulih kami duai ngibun pengelikun
Indu nembiak di rumah ditu
Anang ga seduai tak ngirau ka ati diri
Pia ku saut Bungai Nuing seduai Pungga
Udah tembu mela diri pagi siti
Lalu begari meh seduai iya ke deka nurun pagi
Dibelit ka seduai ia sirat sekecit
Tau enggau nekang langit gentilang remang
Dibelitka seduai ga sirat kabu
Baka iku kekalau kumpang
Udah nya dipasuka seduai ga simpai rangki
Sepiak siti sepiak siti landai penulang
Udahnya lalu dipasukka seduai iya ga engkerimuk
Tusuk kantuk demam pengerang
Udah nya diempala seduai enggau unus bagus
Pit alus ari runut aping mekang
Udah nya ditangkup ka seduai iya ketapu
Tunjang seribu ujak bulu belayau lelang
Udah nya ditangkin seduai iya nyabur chudur
Pengundur darah legang
Udah nya lalu ditangkin seduai tikai burit
Baka labit madu midang
Udah nya baru seduai masukka gagung
Kulit tegung remaung lubang
Udah nya lalu dima seduai iya buta
Ngena gaga beburit jarang
Tembu nya, nya baru seduai iya
Besan ka enteran bebanang punggang
Enggau bejapai ka terabai
Lantang di gelang
Udah bepasuk ngepan chukup raban nadai timpang
Nyampau meh penyigat gamal keeling seduai Laja
Nyau jindung-jindung meh gamal seduai
Baka bangkung penambang Tawang
Nyau rintu-rintu meh gamal seduai iya
Baka Antu Butu, penunang bini orang
Nyau gelai-gelai meh gamal seduai
Baka mikai nyaruk tapang
Gamal ga ending besai sereta ganggam
Agi ga tinggi nyau begauk meh seduai iya
Enggau semua orang di rumah
Ke ngemata seduai ke deka nurun pegi
Laban deka ngiga buah asam
Ti diseraka Kumang
Ketungkah seduai iya deka nurun
Dia Kumang seduai Lulung
Lalu meri ilum siti siku
Ilum pinang nya ke ubat enda lelak lebuh bejalai
Nyelepak awak menua orang
Tembu nya nyau betujaka tangga meh seduai
Ke deka nurun pegi
Aka dikengkang
Nyau bejengkauka lalau meh seduai
Perasau buluh lalang
Seduai iya bejalai nuju adap matahari mati
Sekumbang ke ditinggalka laki seduai iya pegi
Nyau nganti meh Kumang enggau Lulong di rumah
Nganti laki seduai pulai
Enggau ati ti sabar
Enggau ati chekal
Hari siti nganti
Bulan berganti bulan
Hari beganti hari
Bulan beganti bulan
Tang meh Keling seduai Laja
Ke dianti seduai tak lalu enda tau datai-datai
Ngenangka kandung Kumang
Hari siti nyau besai agi
Hari siti nyau besai agi meh kandung iya mansang
Baka nya mega nyawa iya ke tetenguk
Deka makai buah asam pelam pelenguk
Deka makai asam binjai
Ke merundai panjai tampuk
Enggau asam kumbang ke betekang
Lentur nunduk pan nyau balat-balat
Nya ke ngujungka pendiau tudah tuai
Nyau kurus-sekurus laban merampau
Pia mega, iya nyau enda betah laki iya Keling
Enda nyamai mih tudah tuai
Pansut ke ruai singau-singau
Tama ke bilik lengau-lengau
Nama meh utai ke nanggul Keling seduai Laja
Bangat enda tau pulai-pulai
Nama ke nekul seduai alai enda tau datai-datai
Nya munyi serebana ati
Kumang seduai Lulong ke nganti di menua sida di Panggau Libau

(Besambung..)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
For threaded comments: